BREURE FPEJ

De BREURE FPEJ is een verbeterde bitumineuze voegovergang ontwikkeld en geaccepteerd volgens de RTD 1007-4 en RTD 1007-2. Deze verbeterde bitumineuze voegovergang heeft een ontwerplevensduur van minimaal 10 jaar en is geschikt voor Autosnelwegen categorie 1. De beweging die de voeg kan opnemen is uitvoerig getest bij verschillende Europese instituten, zowel hoogfrequente als laagfrequente voegbewegingen zijn bekend. De laagfrequente beweging bedraagt + 25 mm en - 12,5 mm. Daarnaast zijn er spoorvormingsproeven uitgevoerd middels de MMLS bij EMPA in Zwitserland. Daaruit is gebleken dat de voegovergang niet gevoelig is voor spoorvorming. Deze bitumineuze voegovergang volgens RTD 1007 Meerkeuzematrix concept 4.1a1 / 4.1d wordt ingebouwd door R. Breure bv. De voeg is in eigen beheer ontwikkeld. 

Een groot voordeel van de BREURE FPEJ is dat deze onverankerd is. Daardoor brengt deze voeg geen schade aan het kunstwerk bij vervanging. De voeg kan gedurende de levensduur van het kunstwerk meerdere malen worden vervangen zonder nadelige invloed op de (rest)levensduur van het kunstwerk.

Daarnaast is de geluidsoverlast van de voegovergang bijzonder laag waardoor de voeg uitstekend kan worden toegepast in dubbellaags ZOAB. Door het toepassen van de gietasfaltrandbalken zijn zowel de voegovergang als de aangrezende verharding waterdicht, niet spoorvormingsgevoelig en is de kans op vorstschade aanzienlijk lager.

Daarnaast is een veel voorkomend schade beeld het slechte asfalt langs de huidige voeg. Bij vervanging van de huidige voeg door de Breure FPEJ is het niet altijd noodzakelijk om het omliggende asfalt te vervangen doordat de voeg totaal 1,5 meter breed wordt inclusief de gietasfalt randbalken. Hiermee kan een hoop geld bespaart worden. 

Hieronder treft u een animatie over hoe de voeg wordt ingebouwd, dit kan per project verschillen.

 

Wij werken o.a. voor

  • BAM
  • Heijmans
  • Dura Vermeer
  • Edilon Sedra Contracting
  • van Gelder